woensdag 30 september 2015

On my way

Na Mushu nog een knuffel te hebben gegeven, zaten we om 7:30u in de auto op weg naar Schiphol. 




Een doordeweekse dag dus vaak langzaam rijden maar na ruim een uur toch aangekomen. Op Schiphol na het afleveren van mijn koffer Ma en Pa gedag gezegd en door naar het hele controle gebeuren. Als je lekker aan de wandel wil gaan dan is Schiphol ideaal, mijn 10.000 stappen had ik bijna al gezet voordat ik het vliegtuig in ging. Nog wel even wat tijdschriften gekocht en een sappie gedronken. Het vliegtuig is wat later vertrokken dan gepland maar ik zat goed op de exit row met een vrije stoel naast me. Na nog geen uur waren we al op plaats van bestemming, London Gatwick. Daar is het altijd wat onduidelijk waar je naar toe moet: North of South terminal? Geen borden dus maar even gevraagd samen met twee dames die ook onderweg naar Orlando waren. Het werd North. Wel nog even wachten tot de gate bekend werd gemaakt. In die tijd kon ik mooi proberen om op internet te komen. Na allerlei vragen ingevuld te hebben en 200 keer door te klikken, had ik op de ipad eindelijk verbinding. Op de iphone is het niet gelukt. Nou ja, zo ging de tijd in ieder geval snel voorbij. 
Niet lang na het bekend worden van de gate kon er ingestapt worden voor de lange vlucht naar Orlando. Ik zat een beetje achterin het vliegtuig aan het gangpad met een ouder echtpaar naast mij. Het was niet gelukt een exit row te boeken. Ik had een mooie exit plek uitgezocht en toen lukte het niet om de betaling door te voeren. 
British Airways is een goede maatschappij om mee te vliegen, ze hebben een uitgebreid entertainment systeem en de service is ook netjes. Het eten was goed. Jammer alleen dat je de vega maaltijd een uur voor de andere passagiers krijgt. Dan zit je helemaal alleen te eten...... Maar lekker gesmikkeld van een gegrilde groente salade, rijst met spinazie en chickpea-tomaat-prut en fruit toe. Voor de landing kreeg ik nog een sanwich met kaas, tomaat en komkommer en een niet lekkere candybar (scheelde weer callorieen zo).
Iets eerder dan gepland zijn we geland. We moesten nog 10 minuten wachten totdat er een parkeerplek vrijkwam maar daarna konden we uitstappen. Helaas, al snel konden we weer gaan zitten want de immigratie was overbelast en waarschijnlijk zou het 45-60 min duren voordat we uit hetvliegtuig  mochten. Aaaaahh, zo dichtbij en dan nog een uur in zo'n kist zitten! Maar we hadden geluk, toen we net weer zaten, kwam de mededeling dat we toch door mochten. De rij bij immigratie was inderdaad erg lang maar door de geautomatiseerde procedure was ik er redelijk snel doorheen (ze hebben nu van die apparaten staan waar je de vragen kunt beantwoorden, je vingerscan en foto alvast kan doen voordat je naar een echt persoon gaat). Na immigratie stond ik gelijk bij de kofferband en zag mijn koffer al voorbij komen, mooi dat schiet op! De douane bleek dit keer de bottleneck te zijn, daar stond ook een lange rij die niet echt snel ging. Maar ook daat kwam een eind aan en zo was mijn binnenkomst in de USA een feit. Op naar de Magical Express.
Yes, de eerste Disney medewerkers! Even mijn magicband scannen: "All Star Sports, row 8". In die rij hoefde ik niet te wachten, we mochten gelijk de bus in. 



De bus vertrok niet gelijk dus kon ik nog even gebruik maken van het gratis internet op MCO. Hier gewoon het juiste wifi kiezen en hups gelijk verbinding. Niks van wachtwoorden en 200 keer doorklikken. Na een korte whatsapp conversatie met mijn moeder was het om 19u tijd voor de bus om te vertrekken. Sports zou het eerste hotel zijn op de route. 


En ja hoor, een uur later was ik in mijn hotelkamer aan het Facetimen met mijn moeder!
Ik heb een kamer in het homerun hotel, dat is het honkbal gedeelte van het resort. Heel toepasselijk nu Robin met de Ridderkerk Rowdies kampioen is geworden! Hier hebben ze alleen een zwembad midden op het veld! Foto's van overdag volgen nog want het was natuurlijk al donker toen ik aankwam.





Na het Facetime gesprek ben ik naar de foodcourt gelopen om mijn refill mug aan te schaffen en wat hartigs om te knabbelen.


Daarna een heerlijk bad genomen en mijn bed ingekropen. Om ongeveer 22:30 ben ik als een blok in slaap gevallen.

Het aantal stappen van vandaag: 


Het zijn er nog net 10.000 geworden toen ik in bed stapte. Toch knap voor een dag waarbij ik vooral in het vliegtuig heb gezeten.


5 opmerkingen:

  1. Wat fijn te lezen dat de reis goed en vlot is verlopen.
    Wat een toeval dat je in All Sports Honkbal verblijft, Robin vindt het leuk te horen en zou wel een kijkje willen nemen.
    Ik ben benieuwt naar de veranderingen op de parken, de kleuren in Animall Kingdom enz. Fijne dag en de groeten aan Gino!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reizen loopt altijd traag is mijn ervaring. Maar eenmaal in handen van disney gaat het weer goed! Hoe is het weer? En graag foto's voor Robin vh hotel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk hoor! Doe Mickey alvast de groeten van ons. Wij zien hem over 2 weken weer. Veel plezier

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stoer hoor dat je alleen gaat!
    Veel plezier in WDW.

    BeantwoordenVerwijderen