vrijdag 9 oktober 2015

Day 10: Disney Springs, uitchecken, Animal Kingdom en MCO


Vandaag toch foto's. De camera deed het vanmorgen heel even maar is waarschijnlijk
definitief overleden. Door mijn iphone uit en aan te zetten, kon ik daar wel weer foto's mee maken. Soms is het simpel!

En dan is de laatste vakantiedag aangebroken. Gisteren was al bekend dat het vliegtuig vertraging had en blijkbaar is het niet gelukt wat sneller te vliegen vannacht want de vertraging staat er nog steeds. Ik word wel op de gewone incheck tijd verwacht op MCO want ze doen er alles aan om toch op tijd te vertrekken. Ik koester weinig hoop.
Deze dag staat in het teken van de laatste souvenirs kopen en alle snack credits (totaal 6) nog opmaken. Ik start daarom met een berriesmoothie, dat is alvast 1 snack credit goed besteedt.


De smoothie kan ik vanwege brain freeze niet te snel eten maar als ik 'm op heb, stap ik op de bus naar Disney Springs. Om 13u moet ik uit mijn kamer zijn en ik moet nog wat inpakken en omkleden. Veel tijd om te shoppen is er dus niet.
Het bord bij de ingang van de market place is weggehaald, zal wel een Disney Springs bord voor in de plaats komen binnenkort.


De nieuwe brug van Rainforest Cafe naar de lego winkel is echt helemaal af.


Op verschillende plekken staan nog delen van een oud treinspoor. Hierdoor is er meer schaduw gecreƫerd en ook handig voor als het regent.


Achter de brug vlakbij Planet Hollywood, wordt nog veel gebouwd.


De Boathouse draait inmiddels al een paar maanden mee en ook de Amphicars doen het goed.



Tussen de lego winkel en T-Rex is het afgezet en komt er ook wat nieuws. Lady and the Tramp fleuren het geheel wat op.




Ik loop wat verder en kom bij de grote Disney winkel uit. Ik wilde nog wat leuke dingetjes kopen maar na zo vaak Disney is er niet veel nieuws meer. Ik weet ook niet waar ik de thuisblijvers blij mee kan maken en wil ook geen echte onzin voor veel geld meenemen. De buit is dan ook zeer klein. Ik sluit met Ghirardelli af want die hoort er elke vakantie bij.  Schaf wat lekkers aan voor de thuisblijvers en ik neem zelf nog een ijs. Hij was erg lekker maar eigenlijk ook te veel. Ik heb een deel gewoon weggegooid....ik schaam me diep!


Dan snel terug naar mijn hotelkamer. Daar heb ik ongeveer 45 minuten om de laatste dingen in te pakken en de koffer dicht te krijgen. Om 13u precies verlaat ik de kamer.

Dag plekje van de afgelopen 9 dagen!


De bagage die mee naar Nederland moet:


Ik lever de bagage in bij het bewaar depot en stap zelf op de bus naar Animal Kingdom. Dat is de traditionele afsluiter van onze Disney vakanties en ik houd die traditie ook deze keer in ere.
De Maharadja Jungle Treck had ik nog niet gedaan en kan ik nu mooi nog lopen. Wat is dit toch een mooi opgezet park.











Het is lekker heet vandaag en het ritje op zoek naar Yeti koelt me niet voldoende af. De Nemo Musical begint bijna en die is binnen in de airco en die heb ik nog niet gedaan. Dat wordt 'm dus. Ik besef even niet dat de musical best lang duurt en haast me na het einde er van naar de bus. Ik heb nog een quickservice credit die ik als late lunch/ vroeg diner wil gebruiken in het hotel. En dan nog die 5 snack credits.....

Gelukkig is Animal Kingdom zo'n 10 minuten rijden bij het hotel vandaan en komt de bus ook al snel. Om 16:10 bestel ik een vegaburger en neem er mandarijnen en een zakje chips bij voor op het vliegveld. Nog 4 snack credits te gaan. Die maak ik op met 2 zakken snoep en 2 makkelijk te vervoeren koekjes. 
Nu mijn bagage ophalen en wachten op de Magical Express.

Inmiddels zit ik bij de gate op MCO. Mijn vlucht vertrekt hopelijk om 22:00u. Bij het afgeven van mijn bagage vroeg ik de medewerkster van BA hoe dat zou gaan met mijn connecting flight in London (die ik niet ga halen vanwege de vertraging). O ja, nou dat kon ik dan maar het beste hier op de airport regelen. Gaat u daar bij ticketing maar weer in de rij staan met uw koffer. Daar was een medewerkster met twee mensen bezig. De medewerkster verdween en kwam een halfuur later terug voor zo'n 30 seconden en verdween weer voor lange tijd. Ze was denk ik het papier aan het scheppen voor de tickets en de vluchttijden er op aan het kalligraferen. Na heeeeel lang wachten kwam er een medewerker bij. Die ging mij vertellen dat de eerst volgende vlucht van Gatwick om 21u vertrok. Pardon! Dat is 8,5 uur overstap tijd op Gatwick. Maar er was een tweede optie. De vlucht van 16u vanaf Heathrow. Maar daan moest ik daar wel nog naar toe met bagage vanaf Gatwick. Wat is dat nou voor keuze: slecht of slecht? Aan u de keus!  Ik ben maar voor Heathrow gegaan. Dan ben ik toch eerder thuis en kan ik de wachttijd doden met het reizen van de ene naar het andere vliegveld. Als troost kreeg ik nog een etensbon voor wel $9,00. Die mocht ie wat mij betreft in zijn #$¥? stoppen. 

Ga nu maar eens kijken of er al een vliegtuig staat. Wordt vervolgd.....

2 opmerkingen:

  1. Pfff wat een toestand zeg! Ik hoop dat je toch nog op tijd kan vliegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie heel veel lekkere dingen!
    Dat is effe balen met die overstap, hopelijk gaat het meevallen.

    BeantwoordenVerwijderen