maandag 5 oktober 2015

Day 6: Alamo and Shopping

Een dag zonder bezoek aan een Disney park! Ik ga vandaag de huurauto ophalen. Na het ontbijt loop ik naar de receptie om de pick up shuttle van Alamo te regelen. Deze zal om 9:55 komen en de Disney dame raadt aan om er in iedergeval 10 minuten eerder te zijn. Het is nog voor half negen dus ik ga nog even terug naar mijn kamer en Facetime gelijk even met mijn moeder.
Goed op tijd sta ik samen met nog wat mensen klaar voor de shuttle. Als de shuttle er is rijdt deze nog naar de twee andere all star hotels en daarna door naar het Alamo car care centre vlakbij het Magic Kingdom. Na wat krabbels gezet te hebben, krijg ik de sleutels mee van de auto die op plek nr 41 staat. Het blijkt een Nissan Versa te zijn. Ik heb zelf een Nissan Micra dus voel me direct thuis in de auto. 


Als de spiegels gesteld zijn, stel ik de Carmin in op de eerste stop:


Het wordt vandaag een knutselwinkel dag. Ik ga spullen inslaan voor mijn nieuwe hobby. Zulke winkels hebben we in Nederland niet. Er is van alles te koop, van lint, papier en verf tot plant. Als het maar iets met knutselen of decoratie te maken heeft. 
Winkel nummer twee is:


Dan moet ik heel nodig plassen en heb ook wel trek gekregen. Aangezien ik nog genoeg lunchcredits heb van het diningplan, lijkt het me beter om op Disney te lunchen. Ik rijd terug naar het hotel. Als ik vanaf de parkeerplaats naar mijn kamer loop en bijna bij de ingang van het gebouw ben, sta ik zowat op een slang. Het is een hele zwarte en best groot. Natuurlijk gaat hij er gelijk vandoor (de bosjes in naast het zwembad), jammer geen foto. 


In de foodcourt van het hotel lunch ik uitgebreid en neem een diet coke in mijn mug waardoor ik het drankje dat bij de lunchcredit inbegrepen zit, kan gebruiken voor morgenochtend.


Na de lunch is winkel 3 aan de beurt:


Hier hebben ze het meest en ook de meeste aanbiedingen. Zo heb ik al aardig wat van mijn verlanglijstje bij elkaar maar ik mis nog stempels met bijpassende dies. Die worden in al deze winkels bijna niet verkocht. Ik zal later op internet eens kijken of die ergens in de buurt wel te krijgen zijn.
Nu op naar de bekende outlets. Voor vandaag zijn dat de Premium outlets op Vineland ave.


Ik loop een rondje en scoor nog wat voor ma en pa. Dacht dat Marianne een tasje van Kate Spade misschien wel zou waarderen maar zelfs met 50% korting is dat een cadeau voor meerdere verjaardagen. Toch maar niet dan. 
Na al het gewinkel is het bijna tijd geworden voor het avondeten. Dat is vandaag in Boma in de Animal Kingdom Lodge.


Er staat een cruisebus voor de deur.


Prachtig hotel waar ik ooit samen met mijn ouders ook vakantie gevierd heb.


Toen zaten we ergens in een van deze kamers met uitzicht op de savanne.


Er zijn wat diertjes te bewonderen op de Savanne.




De giraf wilde wat verse blaadjes hebben en kwam daardoor mooi dichtbij.










Ook de achteringang van de lodge is prachtig.


Het is nu echt tijd om te eten dus ik ga weer naar binnen. Het restaurant bevindt zich beneden en ziet er gezellig uit van bovenaf.


Ik krijg al snel een tafeltje toegewezen en kan mijn eten van het buffet uitzoeken.


Vooraf kies ik voor wat salades, brood en hummus.


Ik vergeet een foto van het hoofdgerecht te maken. Maar gelukkig heb ik er wel een van de toetjes! 


Dit keer een veel betere ervaring in Zuid-Afrika gehad dan gisteren in Morocco. Lekker gegeten en goede sfeer met vriendelijke bediening. Met volle buik loop ik nog door het winkeltje. Er is iemand bezig om houten figuren uit te zagen, het is alsof je echt in Afrika bent op een touristisch marktje.
Deze zebra's vond ik ook wel leuk gemaakt:


Buiten is een Disney medewerker met water aan het spelen. Dit is het resultaat:


Ik kan het niet eens op papier zetten, laat staan met water op de grond!
Met de auto ben ik snel weer terug op mijn kamer waar ik de buit van vandaag op bed uitstal.


Zelfs met dit beetje winkelen ben ik aan de 10.000 stappen gekomen.


Morgenochtend ben ik van plan naar Lakeland te gaan. Daar zijn twee winkels die ik nog wil bezoeken en er is een natuurpark dat er wel mooi uitzag op het blog van iemand anders. In de middag ga ik misschien nog proberen de mijntrein te doen in Magic Kingdom. Tot morgen!

3 opmerkingen:

  1. Een tasje van Vera Bradley? deze inhoud heb je niet uitgestald.?(: Ik hoop dat je de stempels nog kan vinden, zou wel leuk zijn.Fijne dag vandaag XXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke auto en leuk om even buiten Disney te kijken.
    Animal kingdom lodge was zeker een leuke ervaring

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk autootje! En gaaf hoor die giga knutselwinkels! Volgende x een kamer in het grand floridian?? :)

    BeantwoordenVerwijderen